CRO: Wat is dat nu eigenlijk?

  • door

Komt de term CRO bij je voor of heb je er nog nooit van gehoord? Wat is CRO nu precies eigenlijk? Dit is een vraag die we best veel gesteld krijgen en daarom leek het ons een goed idee om hier eens een artikel aan te wijden. In dit artikel gaan we je dan ook meer vertellen over het onderwerp CRO zelf, dus wat het nu precies is. Maar ook vertellen we je graag over de voordelen van CRO, want die zijn er in grote getalen te vinden. Helemaal als je een webshop hebt is CRO iets waar je zeker mee aan de slag dient te gaan.

Waar staat het voor?


CRO staat voor conversie optimalisatie. Het omvat alle activiteiten die je optimaliseert aan jouw website om ervoor te zorgen dat de bezoeker op jouw website converteert. In de vorm van een webshop is dat dus bijvoorbeeld een aankoop van een product. In de vorm van een normale website is dat dan bijvoorbeeld het aanvragen van een contactformulier of een telefoontje plegen. Je optimaliseert je website dus zo dat je de bezoeker echt weet te sturen naar hetgeen wat jij wilt bereiken met jou website of webshop.

Wat zijn de voordelen?


Je kan begrijpen dat CRO grote voordelen met zich mee brengt. Met CRO kun je er echt voor zorgen dat jij het optimale uit het aantal bezoekers op je website weet te halen. Het is natuurlijk zonde als jij een hoop websitebezoekers hebt maar deze converteren helemaal niet. Ze bezoeken alleen je webshop of website, lezen bepaalde pagina’s en verlaten de website daarna weer. Daar heb je natuurlijk niet heel veel aan. Helemaal voor webshops is het heel vervelend dat er geen producten gekocht worden omdat mensen na het scannen van je webshop toch kiezen voor een concurrent.